Menighedsplejen

Menighedsplejen står for  det kirkelige-kulturelle og sociale arbejde ved Hellerup Kirke.

Hver måned afholder vi foredrag, arrangerer oplevelsesture og andre aktiviteter og i relation til aftengudstjenesterne indbydes til fællesspisning.

Vi arrangerer én gang årligt - i forsommeren - en dagsudfluft og i august holder der kagefestival for at rejse midler til menighedsplejens arbejde.

Menighedsplejens opgaver er helt afhængige af frivillige hjælpere, der også påtager sig opgaver for kirken, som f.eks. hjælp i forbindels emed konfirmationer og andre begivenheder.

Vi vil alttid hilse nye frivillige hjælpere velkommne. Vi har brug for mange hænder og kan tilbyde et godt fællesskab.

Du kan støtte Menighedsplejens arbejde ved mobilepay 6729EB

Bestyrelsen 2024-25

Birthe Jastrup

Agnes Nørsøller

Merete Thomasen

Benedikte Andersson

Jonna Schiønning

Birthe Jastrup, formand

Kan kontaktes på mail:
birthejastrup@gmail.com

Hellerup Kirkes Menighedspleje er en selvstændig forening inden for Folkekirkens diakonale menighedsarbejde og er  medlem af Menighedsplejen i Danmark.

En gang årligt , i forsommeren, arrangerer vi en dagsudflugt - i 2024 gik turen til Holmegaard Værket
og Sorø Klosterkirke.

I august holder vi hvert år kagefestival.
En dejlig dag, der hjæper os med at rejse midler til menighedsplejens arbejde.

Menighedsplejens vedtægter

Klik Her