Kirkekoret

Hellerup Kirkes Kor er et professionelt 6-stemmigt ensemble (SSATBB), der medvirker ved kirkens højmesser, gudstjenester og enkelte koncerter. Ved de kirkelige handlinger medvirker to sangere.

Ønskes en solo sunget ved dåb, vielse og bisættelse, har vi dygtige sangere, der er friske på at løse opgaven. Når soloen er aftalt med præsten, rettes henvendelse til organisten (lsj@km.dk), der finder den rette sanger til opgaven.

Det koster et honorar til sangeren at få sunget en solo. Honorarets størrelse er afhængigt af opgaven.
Afregning af honoraret går gennem kirkekontoret og udbetales med månedslønnen direkte til sangeren.

Det Danske Kammerkor

Det Danske Kammerkor består af 25 sangere og ledes af Hellerup Kirkes organist, Lene Schuldt Jensen.

Koret, der tidligere hed KFUMs Sangere, har fra august 2023 fast tilknytning til Hellerup Kirke og medvirker her ved indtil 6 årlige koncerter.

Fast øveaften er tirsdag i Hellerup Sognegård. Koret har også egen koncertvirksomhed udenfor Hellerup Kirke.

Overvejer du, om korsang er noget for dig, er du velkommen til at overvære en øveaften. Send evt. en mail herom til Lene Schuldt Jensen på lsj@km.dk.

Se mere på detdanskekammerkor.dk

Daniakoret

Daniakoret er et kor for kvinder, der har sunget i Danmarks Radios Pigekor.

Koret har fast øvested i Hellerup Kirke og giver 1-2 årlige koncerter i vores kirke.

Dirigent: Ole Jørgensen

se mere om koret: dania-koret.dk/

Københavns Bachkor

Københavns Bachkor er et stort, blandet kor, der siden efteråret 2021 har haft fast øvested i Hellerup Sognegård. Koret ledes af dirigent Torsten Nielsen og medvirker i to årlige koncerter i Hellerup Kirke, den ene koncert er ofte en à capella-koncert, den anden er De Ni Læsninger, hvor koret optræder sammen med Hellerup Kirkes Kor og Det Danske Kammerkor.

Københavns Bachkor optræder gerne med større værker for solister, kor og orkester.

Link til Københavns Bachkor

Organist ved Hellerup Kirke